Her kan du finde svarene på de mest hyppigt stillede spørgsmål om:
Hvis du allerede er patient, kan du booke en tid via vores Online Booking system eller ringe til klinikken.
Som ny patient kan du ringe eller sende en mail, så du bliver oprettet i vores system og kan booke en tid.
Tlf. Jylland: 98 98 00 10
Tlf. Odense: 30 38 08 00
Tlf. København: 44 12 40 12
Hvis du er blevet forhindret og har brug for at aflyse din tid, så kontakt os på:
98 98 00 10 for Jylland
30 38 08 00 for Odense
44 12 40 12 for København
Afbud skal ske senest 24 timer inden behandling, ellers risikerer du at blive opkrævet et gebyr.
Hvis du ønsker at aflyse din tid uden for vores åbningstid, bedes du sende en mail til klinikken for at aflyse tiden. Vi tager ikke imod aflysninger på live chatten.
Hvis du er blevet syg og har brug for at aflyse din tid, skal du hurtigst mulig kontakte os på:
98 98 00 10 for Jylland
30 38 08 00 for Odense
44 12 40 12 for København
Hvis du helt glemmer at afbestille din tid hos os, er vi nødt til at opkræve et gebyr ved udeblivelse. Du kan læse mere om priserne for udeblivelse her.
Hvis du ikke møder op til din tandlægetid og ikke melder afbud, er vi nødt til at opkræve et gebyr for udeblivelse. Vi har desværre oplevet, at patienter ikke møder op til de aftalte tider. Udeblivelsen uden afbud medfører ikke kun et indtægtstab, men gør også, at vi ikke kan nå at ombooke eller aftale tider med andre patienter på det pågældende tidspunkt.
Du kan helt frit vælge din tandlæge. Hvis du ønsker at skifte tandlæge og blive patient hos NordSmil, skal du ringe til os på 98 98 00 10 (Jylland), 30 38 08 00 (Odense) eller 44 12 40 12 (København), så tager vi os af alt det praktiske. Du skal blot give din accept til, at vi må indhente tandlægejournalen fra din tidligere tandlæge.
Ønsker du at skifte over til os, skal vi bruge følgende oplysninger for at kunne oprette dig:
Et tandlægeskift er gratis i alle kommuner, så du kan frit vælge, hvilken tandlæge du vil have.
Hvis du vil være patient hos NordSmil, har du to muligheder. Du kan enten ringe til os på 98 98 00 10 (Jylland), 30 38 08 00 (Odense) eller 44 12 40 12 (København) eller oprette dig via vores Online Booking system.
Lige nu har NordSmil klinikker i Aarhus, Aalborg, Herning, Odense, Randers og København. Du kan finde rutevejledninger til de enkelte klinikker her.
Alle vores medarbejdere er underlagt tavshedspligt og må ikke videregive oplysninger om patienters helbred eller andre fortrolige oplysninger uden patientens samtykke, jf. Sundhedslovens § 40 og 41.
Hvis du har brug for finansiering til din tandbehandling, kan du henvende dig til vores samarbejdspartner Denti, som tilbyder en nem og smertefri finansieringsordning. Du kan læse mere om finansiering med Denti eller få et uforpligtende tilbud her.
Ja, hos NordSmil tilbyder vi 10% studierabat* i alle vores klinikker. Du skal blot huske at medbringe dit studiekort, når du har en tid hos os. Du kan læse mere om studierabat her.
*Gælder kun for alle frie ydelser, som fx rodbehandling og tandudtrækning.
Ja, hos NordSmil tilbyder vi 10% pensionistrabat* i alle vores klinikker. Du skal blot huske at medbringe legitimation, når du har en tid hos os. Du kan læse mere om pensionistrabat her.
*Gælder kun for alle frie ydelser, som fx rodbehandling og tandudtrækning.
Hvis du er medlem af Sygeforsikring “danmark”, kan du få tilskud til de fleste behandlinger i vores klinikker. Har du spørgsmål til tilskud vedrørende bestemte behandlinger, er du velkommen til at kontakte os på 98 98 00 10 (Jylland), 30 38 08 00 (Odense), 44 12 40 12 (København) eller via kontaktformularen på vores hjemmeside.
Vi tilbyder finansiering gennem Denti, hvor du har mulighed for at dele din tandlægeregning op i små bidder. Du kan læse mere om finansiering med Denti eller få et uforpligtende tilbud her.
Så let er det at få hjælp til din tandbehandling:
*Du må ikke være registreret i RKI eller Debitor Registret
For at kunne få Denti Kredit til afbetaling af din tandlægeregning, skal du opfylde følgende krav:
Er du i tvivl om, hvilken type behandling du har brug for, kan du kontakte os på 98 98 00 10 (Jylland), 30 38 08 00 (Odense) eller 44 12 40 12 (København), så kan vi hjælpe dig med at finde den rette behandling.
Det er individuelt, hvor tit du bør gå til tandlæge, og dette kan ændre sig med alderen eller ved sygdom. Sundhedsstyrelsen anbefaler, at du tager til undersøgelse hos tandlægen i et 12-24 måneders interval. Tandlægen inddeler alle patienter i tre kategorier (grøn, gul eller rød) for at fastlægge, hvor ofte den enkelte patient skal have undersøgt tænderne. Du kan læse mere om kategorierne her.
Ja, vi tilbyder blandt andet behandling med Invisalign. Kontakt os på 98 98 00 10 (Jylland), 30 38 08 00 (Odense) eller 44 12 40 12 (København), så finder vi en løsning, der matcher dine behov.
Invisalign er en usynlig skinne, der gradvist retter op på dine tænder. Skinnen kan hjælpe med rette op på skæve tænder og behandle overbid, underbid, krydsbid m.m. Denne diskrete tandretning er dermed et nyt alternativ til en ordinær tandbøjle. Du kan læse mere om Invisalign her.
Tandlæger arbejder under to ydelser – de faste ydelser og de frie ydelser.
De faste ydelser er f.eks. undersøgelser, røntgenbilleder, tandrensning mv., og her må vi ikke ændre i prisen og/eller tilbyde rabat. Denne pris skal være ens for alle tandlæger. De frie ydelser er de fleste behandlinger, som plastfyldninger, kroner, proteser m.m. og fastsættes selv af tandlægeklinikken.
Det er ikke alle, som kan tilbydes narkose. Det kan være svært overvægtige eller personer, der er stærkt medicineret på grund af andre alvorligere sygdomme. Vurderingen af hvem, der er egnet og uegnet, foretages udelukkende af vores narkoselæge ud fra et helbredsskema, der skal udfyldes på forhånd.
Forud for en narkose behandling, skal patienten have været i telefonisk kontakt med klinikkens erfarne narkose overlæge, hvor de relevante oplysninger bliver udvekslet.
På dagen for behandlingen møder patienten op fastende, får støttestrømper på og får lagt et drop i armen. Det er narkoselægen, der er ansvarlig for narkosen, mens tandlægen er ansvarlig for tandbehandlingen. Selve narkosen udføres som på hospitaler.
Vi anbefaler, at du efter en narkose behandling har en til at passe på dig det efterfølgende døgn.
Du må ikke selv køre bil, cykle eller tage det offentlige efter behandling i narkose.
Sedering er en kombination af smertestillende og beroligende, således at du er halvvågen og kan samarbejde til at trække vejret og åbne munden. Derefter gives lokalbedøvelse, hvorefter behandlingen gennemføres.
Under sederingen vil man være overvåget af en anæstesilæge. Sedering anvendes også, hvis du har tandlægeskræk, så du kan få en god oplevelse uden at skulle i fuld narkose.
Hvis du lider af tandlægeskræk, tilbyder vi en række hjælpemidler, så du får en behagelig oplevelse hos tandlægen. Når du bestiller din tid hos os, kan du oplyse, at du har tandlægeskræk, så kan vi afsætte ekstra tid til din behandling (uden ekstra omkostninger). Derudover kan vi tilbyde bedøvelse, medicinering, sedering og narkose i forbindelse med din behandling. Du kan læse mere om tandlægeskræk og vores hjælpemidler her eller kontakte os på:
98 98 00 10 (Jylland)
30 38 08 00 (Odense)
44 12 40 12 (København)
Så finder vi den løsning, der passer bedst til dig.
Hos os afsætter vi gerne ekstra tid af til din behandling uden ekstra omkostninger. Det er vigtigt for os at skabe trygge og behagelig rammer for dig, derfor er vores tandlæger opmærksom på at involverer dig fra start til slut – hos os er der ingen dumme spørgsmål og vi vil altid besvare dine spørgsmål.
Hvis du lider af tandlægeskræk, er der en række ting, du selv kan gøre:
Vores personale er vant til at håndtere patienter med tandlægeskræk.
Men det er vigtigt, at du fortæller os om din tandlægeskræk, så tandlægen kan sætte den nødvendige tid af til behandlingen og sørge for, at du får en tryg og god oplevelse i tandlægestolen.
Vi tilbyder forskellige former smertefri behandling, herunder lokalbedøvelse, fuld narkose og sedering.
Tandlæger arbejder under faste og frie ydelser. De faste ydelser som f.eks. undersøgelser, røntgenbilleder og tandrensning er aftalt med den offentlige sygesikring, og prisen er derfor fast og kan ikke ændres. De frie ydelser, som plastfyldninger, kroner, proteser m.m. fastsættes selv af den enkelte klinik. Derudover har vi indgået aftaler med vores samarbejdspartnere, hvilket gør, at vi kan tilbyde lavere priser på de frie ydelser og er dermed billigere i forhold til andre tandlægeklinikker i Danmark.
Prisen for at få fjernet en tand afhænger af placering af tanden, og hvorvidt denne kan trækkes ud eller skal fjernes operativ. Som din tandlæge hjælper vi dig med at finde den løsninger, der egner sig bedst til dig. Du kan læse mere om vores behandlinger og priser på vores hjemmeside eller kontakte os på 98 98 00 10 (Jylland), 30 38 08 00 (Odense) eller 44 12 40 12 (København).
Prisen for et tandeftersyn afhænger af, hvorvidt der er tale om en simpel grundundersøgelse eller en udvidet grundundersøgelse. Din alder spiller også en rolle, da vi tilbyder en særlig pris til unge mellem 18 og 25 år. Du kan se vores priser.
Hvis du er medlem af Sygeforsikring “danmark” og mellem 18 og 25 år, kan du få 100% tilskud til tandeftersyn og tandrensning.
Hvis du opdager en fejl på din regning, kan du kontakte os på 98 98 00 10 (Jylland), 30 38 08 00 (Odense) eller 44 12 40 12 (København), så vi kan finde en løsning og rette fejlen.
Udfyld kontaktformularen og bliv kontaktet af din tandlæge Helt uforpligtende